Wat is een nft crypto hype?
Ja NFT’s zijn een hype! Dit betekent niet dat dit slecht is. Hype betekent een dat er enorme publieke interesse en aandacht voor een bepaald onderwerp is. Er is veel geld te verdienen met NFT’s maar er is ook enorm veel geld te verliezen met tokens. Een markt is gebaseerd op een 1 op 1 ratio. Dit betekent dat wanneer iemand enorm veel geld verdient met non-fungible tokens. Er een ander persoon of een groep mensen enorm veel geld verliest met een NFT’s. In de afgelopen maanden hebben we enorm veel bekende mensen gezien die zich in de NFT en crypto wereld hebben gestort.
Denk aan Snoop Dogg, Lil Baby en Paris Hilton. Zelfs grote bedrijven als Adidas, Nike en Facebook zijn enorm geïnteresseerd in de innovatie die non-fungible tokens met zich meebrengt. De hype is enorm omdat het voor de consument geld kan opleveren daarom zijn mensen geïnteresseerd, maar de gigantische bedrijven die al geld hebben zien een ontwikkeling in technologie, promotie en extra inkomsten waardoor ze zich willen verdiepen om op de hoogte te blijven en te genieten van de voordelen van mensen die tijd investeren in nieuwe instrumenten.
De geschiedenis heeft bewezen dat degene die niet meelopen met de tijd achter worden gelaten. Denk bijvoorbeeld aan Nokia, mensen die in 2014-2017 niet in crypto hadden geïnvesteerd, omdat ze zich niet wouden verdiepen in het concept. Dit is de reden waarom non-fungible tokens zo een enorme hype is. Rijke en slimme individuen en coöperaties weten dat ze deze kans met 2 handen moeten aanpakken. Dit betekent niet dat je blind moet investeren. Dit betekent dat je moet investeren in kennis en zorgen dat je weet wat deze innovatie en hype teweeg brengt in de digitale wereld.

Waarom zijn bedrijven zo geïnteresseerd in NFT’s?
Veel bedrijven zijn gedreven hun consument. Wanneer zij zien dat de media en consumenten zich bezighouden met non-fungible tokens, willen zij natuurlijk zichzelf ook mengen met d. Hoe eerder hoe beter, wanneer alles zo nieuw is kunnen ze veel makkelijker meer aandacht krijgen van nieuws pagina’s, blogs en nieuwszenders.
Op dit moment is het voornamelijk interessant voor merken omdat zij het zien als marketing. Het is een manier om ook de uiting van het bedrijf duidelijk te maken en de kijk van mensen op een bepaald merk te beïnvloeden. Stel Nike is de eerste kleding merk dat bezig is met NFT’s. Dit zullen veel mensen onthouden. Het is een manier om goedkoop en effectief aandacht te krijgen voor hun merk. Dit is ook een reden waarom een hype ontstaat. Doordat mensen en bedrijven met invloed de massa bereikt met bepaalde publieke activiteiten.

Zijn NFT’s op lange termijn wel interessant?
Ondanks dat NFT’s een bubbel is op dit moment. In de toekomst zal iedereen een NFT bezitten. Een non-fungible token kan namelijk de fysieke wereld naar de digitale wereld brengen. Ja dat heb je goed gelezen. Elke token kan een onderliggende fysieke product of service bevatten.
Dit gebeurt via een smart contract. NFT’s in de vorm van land en auto’s kan ook worden gekocht rechtstreeks voor de digitale wereld. Dit is ook een token. NFT’s hoeven niet altijd 2D te zijn zoals de meeste non-fungible tokens die wij kennen maar het kan ook 3D. Denk aan een stuk land in Decentraland, waar je in de toekomst een virtuele house party kan geven of een casino bouwen waar je mensen in kunt toelaten en geld met je services kunt verdienen. NFT’s zijn een onderdeel van de revolutie van web 3.0.
Dit betekent niet dat de prijzen van NFT opgeblazen zijn. De meeste non-fungible tokens zullen 0 euro waard worden. Er zijn zoveel tokens, er komen bijna dagelijks nieuwe tokens op de markt. 99% van deze non-fungible tokens zijn niks waard en zullen niks waard zijn op de lange termijn. Het is daarom belangrijk om kennis te vergaren voordat jij jouw hard verdiende geld in NFT’s gaat investeren. Veel mensen speculeren en noemen het investeren terwijl het eigenlijk gokken is.
Wil jij weten waar wij op letten bij het investeren van NFT’s? Klik dan hier.
Wil jij weten welke strategieën wij hebben gebruikt bij het traden van NFT’s? Klik dan hier.